Co należy zrobić przed wygaszeniem systemu viaTOLL:
- Dokonać zwrotu OBU, aby uzyskać zwrot kaucji za urządznie,
- Zarejestrować się w e-TOLL i wyrejestrować się z viaTOLL,
- Rozliczyć środki znajdujące się na jego koncie, jednak rozliczenie środków jest możliwe w ciągu 12 miesięcy od wygaszenie systemu viaTOLL, czyli do 30 września 2022r. Po upłynięciu tego czasu środki znajdujące się na koncie użytkownika w viaTOLL zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego.
Jak można wyrejestrować się z viaTOLL i odzyskać środki z systemu w okresie przejściowym?
- Użytkownik, który nie jest zarejestrowany w systemie e-TOLL:
- Bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta viaTOLL, wypełniając stosowny formularz,
- Wysyłając podpisany w/w formularz na adres info@viatoll.pl
- Wysyłając w/w formularz na adres Skrytka pocztowa 528, Poznań 9, 60-967 Poznań
- Użytkownik zarejestrowany w systemie eTOLL:
- Bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta viaTOLL, wypełniając stosowny formularz,
- Bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta e-TOLL składając dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz,
- Wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl,
- Wysyłając podpisany formularz na adres Skrytka pocztowa 528, Poznań 9, 60-967 Poznań,
- Składając dyspozycję w Internetowym Koncie Klienta po uprzednim uwierzytelnieniu.
Jak wyrejestrować się z systemu viaTOLL i odzyskać środki po jego wygaszeniu?
- Przesłać na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl zdjęcie OBU obrazujące jego numer identyfikacyjny, aby uzyskać zwrot kaucji za urządzenie,
- Zarejestrować się w e-TOLL i wyrejestrować się z viaTOLL,
- Rozliczyć środki znajdujące się na jego koncie, przy czym takie rozliczenie tych środków jest możliwe w ciągu 12 miesięcy od wygaszenia systemu viaTOLL czyli do 30 września 2022r. Po tym terminie środki znajdujące się na koncie użytkownika w viaTOLL zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego.
- Użytkownik niezarejestrowany w systemie e-TOLL:
- Wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl,
- Załączając podpisany formularz na stronie internetowej etoll.gov.pl
- Użytkownik zarejestrowany w systemie e-TOLL:
- Bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta e-TOLL składając dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz,
- Składając dyspozycję w Internetowym Koncie Klienta po uprzednim uwierzytelnieniu,
- Wysyłając podpisany formularz na adres info@viatoll.pl lub kontakt@etoll.gov.pl
Do kiedy można zwrócić urządzenie viaBOX?
Urządzenie to można zwrócić do 30 września 2022r. w Miejscu Obsługi Klienta, od 1 października 20221r. Szef KAS nie przyjmuje urządzeń pokładowych viaBOX, zwroty kaucji będą realizowane na podstawie formularza reklamacyjnego oraz zdjęcia w/w urządzenia.
Jaki masz czas na ubieganie się o zwrot kaucji i salda z systemu viaTOLL?
Na złożenie wniosku o zwrot kaucji/salda z systemu viaTOLL, masz 12 miesięcy od momentu wygaszenia systemu viaTOLL, tj. ostateczny termin złożenia wniosku przypada na 30 września 2022r.
!WAŻNE! Adres e-mail: kontak@etoll.gov.pl będzie dostępny od 24 maja 2021r.
Wzory dokumentów wykorzystywanych w systemie e-TOLL(w załącznikach):
- Formularz reklamacyjny e-TOLL
- Formularz zmiany danych
- Formularz wyrejestrowania użytkownika
- Formularz pełnomocnictwa