Przeprawa promowa z Dunkierki, Calais lub z Bretanii często może wygenerować dodatkowe koszty (i to nie małe).
Sporo problemów i kosztów (dużych) przysporzą nam “pasażerowie na gapę”.
Jak tego uniknąć ?
Zgodnie z zasadą lepiej zapobiegać niż leczyć.
Po fakcie powinniśmy zadbać o odpowiednie zabezpieczenia pojazdu, jak i samego kierowcy w dokumenty.
W kilku zdaniach postaramy się wyjaśnić, na co zwrócić uwagę.
KIEROWCA– powinien posiadać przy sobie uzupełnione checklisty:
BF_Vehicle_security_checklist_-_Polish_V.04 instrukcję “jak uniknąć kary w 10 krokach – BF_How_to_avoid_a_Penalty_10_Steps_-_Polish_V.05.doc
oraz Kodeks praktyk – BF_Civil_Penalty_code_of_practice_-_Polish_V.03
Co istotne, checklista powinna być uzupełniania od momentu załadunku, po każdym postoju i według nas najważniejsze po kontroli w strefie Francuskiej.
Dlaczego? Ponieważ najwięcej wtargnięć emigrantów jest właśnie po kontroli w tej strefie.
POJAZD– linka zabezpieczająca, plomba (może być inna niż celna, ale z numerem, który powinniśmy wpisać na listę kontrolną), kłódka lub inne zabezpieczenie.
Podsumowując, jeżeli przypilnujemy tych wszystkich czynności żaden z inspektorów Border Force, nie zarzuci nam braku staranności lub niewystarczającego zabezpieczenia pojazdu.
Tym samym unikniemy dotkliwych kar, które sięgają często kilku lub kilkunastu tysięcy funtów.
Pamiętajmy, że nakładane kary są scedowane na firmę. Firmy często poruszające się w tych kierunkach powinny też zadbać o akredytację Border Force.
Temat jest dosyć obszerny, postaramy się wyjaśnić wszystkie zagadnienia i na co zwracać uwagę w kolejnych artykułach.
Zapraszamy też na naszą stronę internetową gdzie można pobrać wyżej wspomniane dokumenty.